Periodontologia Łódź

Periodontologia to gałąź stomatologii skupiająca się na leczeniu chorób przyzębia i chorób błony śluzowej jamy ustnej. Na przyzębie składają wszystkie tkanki otaczające ząb, czyli: dziąsła, cement korzeniowy, ozębna i kość otaczająca ząb. Jego zadanie jest bardzo ważne, gdyż odpowiada ono za stabilne utrzymanie zęba w zębodole. Zatem choroby przyzębia mogą skutkować rozchwianiem zęba lub nawet jego utratą, dlatego tak ważne jest by wystarczająco wcześnie temu zapobiec oddając się w ręce dobrego periodontologa przyjmującego w Łodzi.

W jaki sposób powstają dolegliwości?

Główną przyczyną powstawania periodontopatii czyli chorób przyzębia, jest niedostateczna higiena jamy ustnej. To ona najczęściej prowadzi do bólu, obrzęku i krwawienia z dziąseł, obnażenia korzeni zębów, nieprzyjemnego zapachu i smaku z jamy ustnej.
Do czynników sprzyjających należą: palenie tytoniu, cukrzyca, wady zgryzu, bruksizm, oraz uwarunkowania genetyczne. Najczęstszymi chorobami przyzębia są zapalenie dziąseł i zapalenie przyzębia, inaczej paradontoza. Dotykają one około 70% populacji.

W jamie ustnej bezustannie Periodontolog przyjmujący w Łodzi oferuje leczenie choroby przyzębia i błony śluzowej jamy ustnej. rozwija się płytka nazębna Jest to miękki nalot powstający niedługo po umyciu zębów, z czasem jednak ulega ona mineralizacji przez nasycenie związkami zawartymi w ślinie i przekształca się w twardy kamień nazębny. Bakterie zawarte w płytce jak i w kamieniu nazębnym odpowiadają za powstanie stanu zapalnego dziąsła, a wraz z postępowaniem obejmują również głębiej zlokalizowane tkanki przyzębia i przyczyniają się do znacznego obniżenia stabilności mocowania zęba. Ostatecznie prowadzi to do rozchwiania zębów i ich wypadania. Parodontozę można określić jako przewlekły dwuetapowy proces chorobowy, na który składa się zapalenie dziąseł prowadzące do zapalenia przyzębia. Niestety jej skutków w większości przypadków nie da się cofnąć, a jedynie powstrzymać dalszy rozwój choroby.

Jak periodontolog może pomóc?

Wczesne etapy chorób przyzębia leczy się metodami higienizacyjnymi wykonując profesjonalne zabiegi oczyszczenia zębów ze zgromadzonego kamienia nazębnego oraz płytki nazębnej, polerowanie zębów oraz zabezpieczanie ich przed nadwrażliwością i szybkim pojawieniem się osadu. Usuwając kamień pozbywamy się czynnika bakteryjnego odpowiedzialnego za niszczenie tkanek przyzębia,eliminując tym samym proces zapalny. Ważne jest by podczas tego stadium leczenia periodontolog dokładnie omówił prawidłową higienę oraz sposoby dbania o prawidłową kondycję dziąseł, przyzębia i błony śluzowej jamy ustnej, gdyż badania dowodzą że w 90% przypadków właściwe czyszczenie zębów oraz przestrzeni międzyzębowych zapobiega rozwojowi choroby.

Jeśli zabiegi higienizacyjne okażą się niewystarczające, periodontologia posiada w zanadrzu bardziej zaawansowane metody umożliwiające stworzenie zadowalających warunków Kiretaż pomaga w leczeniu choroby jamy ustnej oraz parodontozy w Łodzido utrzymania higieny jamy ustnej pacjenta. Mowa przede wszystkim o kiretażach: zamkniętych i otwartych, pokrycia recesji dziąsłowych, zabiegów płatowych i odbudowa ubytków kostnych materiałem kościozastępczym – sterowana regeneracja kości i tkanek. Kiretaże to najczęściej stosowane zabiegi chirurgiczne w leczeniu chorób przyzębia. Polegają na oczyszczeniu pogłębionej ( patologicznej ) kieszonki dziąsłowej , która powstaje w trakcie rozwoju paradontozy. Dzięki usunięciu kamienia nazębnego i ziarniny znika stan zapalny, a warstwa uszkodzonego nabłonka może się zregenerować. Kiretaż zamknięty wykonuje się, gdy kieszonka nie przekracza 5mm i nie potrzebne jest odsłaniania dziąsła, wskazania do kiretażu otwartego to obecność głębszych kieszonek dziąsłowych, stosuje się wtedy odchylenie bądź nacięcie dziąsła.

Niezmiernie ważna jest regularna dbałość o higienę w domu ( tj. szczotkowanie zębów, płukanie płynami przeciwbakteryjnymi, używanie irygatorów, nici dentystycznych ) jak i stosunkowo częste ( raz na 6 miesięcy ) wykonywanie zabiegi profesjonalnego oczyszczania zębów skaling i piaskowanie w gabinecie stomatologicznym. Pozwoli to oprócz utrzymania wymaganej higieny kontrolować ewentualne powstające problemy periodontologiczne i rozwiązywać je wczesnym stadium.