Pediatra i Genetyk kliniczny Łódź

W naszej klinice przyjmuje doświadczony i ceniony lekarz pediatra - dr n. med. Małgorzata Piotrowicz, specjalista pediatrii i genetyki klinicznej, który od 2011 pełni funkcję konsultanta wojewódzkiego jako genetyk kliniczny. Ogromna wiedza i świetne podejście do dzieci gwarantuje skuteczne leczenie.

Pediatra

Genetyk kliniczny pełniący rolę konsultanta wojewódzkiego w Łodzi to specjalista z ogromnym doświadczeniem. Dzieci są szczególnie narażone na różnego rodzaju choroby. Wystarczy niewielki przeciąg, wychłodzenie organizmu czy kontakt z innymi dziećmi, aby nasza pociecha potrzebowała pomocy lekarza. Układ immunologiczny dziecka bowiem nie jest jeszcze w pełni wykształcony, dlatego tak często chorują one chociażby na choroby układu oddechowego. Aby zapewnić jak najlepszą opiekę lekarską Twojemu dziecku, nasza klinika oferuje pomoc wysokiej klasy pediatry, genetyka który dzięki właściwemu podejściu do dzieci oraz bogatej wiedzy i doświadczeniu jest w stanie trafnie określić przyczyny choroby i pomóc w jej skutecznym wyeliminowaniu.
Specjalista pediatra dr n. med. Małgorzata Piotrowicz zapewnia opiekę medyczną obejmującą konsultacje specjalistyczne, wykonuje m.in.: profilaktyczne pediatryczne badania okresowe, ocenę stopnia rozwoju psychometrycznego dziecka. Ponadto rozpoznaje zaburzenia rozwojowe, nie bagatelizuje żadnych objawów oraz dokładnie informuje rodziców o stanie zdrowia ich dziecka i działaniach, jakie muszą podejmować w celu jak najlepszej ochrony jego zdrowia. Dzięki łatwemu nawiązywaniu kontaktu z dziećmi, cała wizyta nawet dla tych najmniejszych przebiega bardzo sprawnie i spokojnie. Z kolei przyjazna i rodzinna atmosfera panująca w kliniki powoduje, że dziecko nie odczuwa stresu związanego z wizytą u lekarza pediatry.

Genetyk kliniczny

Jako genetyk kliniczny, dr n. med. Małgorzata Piotrowicz pomaga nie tylko dzieciom. Również dorośli Pacjenci cenią sobie jej ogromną wiedzę, dyskrecję i profesjonalizm. W naszej klinice możecie Państwo zasięgnąć specjalistycznej porady z zakresu genetyki klinicznej, dotyczącej m.in. dziedzicznych predyspozycji do chorób nowotworowych, diagnostyki prenatalnej oraz leczenia niepłodności. Konsultacja u lekarza genetyka wskazana jest w przypadku:

• wrodzonych wad rozwojowych;
  • nieprawidłowości chromosomowych bądź liczbowych/ strukturalnych mutacji genów;
  • występowania u Pacjentów chorób wrodzonych;
  • zaburzeń różnicowania płci;
  • niepowodzeń rozrodu, problemu niepłodności;
  • leczenia nowotworów uwarunkowanych genetycznie oraz ich wczesnego diagnozowania u osób należących do grupy zwiększonego ryzyka

Postawienie diagnozy genetycznej to złożony proces. Dla zinterpretowania występujących objawów oraz wyników szczegołówych badań genetycznych potrzebna jest wysoce specjalistyczna wiedza i doświadczenie, jakimi odznaczają się lekarze współtworzący klinikę JMC Medycyna i Stomatologia. Dbamy o to, by nasi specjaliści zapewniali indywidualne podejście do każdego Pacjenta.
Na początku wizyty genetyk kliniczny przeprowadza wywiad lekarski i zapoznaje się z dokumentacją medyczną, analizuje wykonane badanie genetyczne, bądź je zleca. Podczas wizyty u genetyka klinicznego można zasięgnąć informacji na temat przyczyny występujących nieprawidłowości, przebiegu ewentualnych chorób, a także uzyskać plan kompleksowej opieki medycznej lub wskazania do podjęcia odpowiedniej profilaktyki.
Ponadto, dr n. med. Małgorzata Piotrowicz w przystępny sposób dzieli się wiedzą dotyczącą sposobu dziedziczenia oraz znaczenia wykrytych mutacji dla funkcjonowania organizmu. Co ważne, taka porada pozwala wykluczyć genetyczną przyczynę problemów z posiadaniem dziecka, a także ocenić ryzyko wystąpienia wrodzonych chorób u potomstwa. Aby swoim Pacjentom udzielać wielokierunkowej pomocy medycznej, podczas porady możecie Państwo otrzymać informacje dotyczące wskazań do wykonania badania genetycznego u innych członków rodziny oraz badań prenatalnych, celem dokonania oceny ryzyka wystąpienia choroby u osób spokrewnionych bądź wykrycia nieprawidłowości genetycznej u płodu.

Genetyk Łódź Wszystkich rodziców zainteresowanych wysokiej jakości opieką medyczną dla swojego dziecka oferowaną przez wykwalifikowanego pediatrę i genetyka klinicznego zapraszamy do kliniki specjalistycznej JMC Medycyna i Stomatologia w Łodzi, gdzie Pani doktor w przystępny sposób dla rodziców wyjaśni odpowiedni model postępowania zachowując przyjemną atmosferę, tak aby dziecko również miło wspominało tę wizytę.